.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
استاندار مازندران و رویکرد جدید استان

استاندار مازندران گفت: اولین محور در رویکرد جدید استان بحث انرژی است به همین دلیل مي‌خواهيم استان را به يك منطقه آزاد و ويژه انرژي در حوزه خزر تبدیل کنیم . 

به گزارش شمال نیوز به نقل از ایسنا ، سید محمد کریمی در جلسه شورای هماهنگی سازمان جهاد کشاورزی مازندران ،دومين محور را بحث مهار آبهاي سطحي استان بيان و خاطر نشان کرد : بحث جاده‌هاي مواصلاتي و گردشگري به عنوان سومين و چهارمين محورهاي توسعه استان می باشد.

وی برداشت بهينه و استفاده از اراضي كشاورزي را پنجمین محور برشمرد و افزود : با اجراي طرحهاي كانال‌كشي و زهكشي مي‌توانيم برداشت دوم محصول و حتي سوم را در استان داشته باشيم .

کریمی با بیان اینکه در استان مازندران به هيچ وجه نمي‌توان از كنار بحث كشاورزي گذشت ادامه داد : مسئله جلوگيري از تبديل اراضي كشاورزي بسيار جدي است و مسئولين جهاد كشاورزي با فرمانداران و بخشداران جهت اجراي احكام تخريب و برگشت اراضي تصرف شده باید هماهنگی بیشتری داشته باشند.

استاندار مازندران دربخش ديگر از سخنانش خاطر نشان ساخت: سرمايه‌گذاران و تشكل‌ها نبايد صد در صد وابسته به دولت باشند و بايستي از خود آورده داشته باشند و ما هم موظفيم تا از تشكل‌ها حمايت‌هاي ترويجي و تخصصی کنیم.

كريمي از بانك‌ها خواست تا در ارائه تسهيلات ، امكانات و نقدينگي بخش كشاورزي ، كشاورزان و تشكل‌ها را در اولويت قرار دهند و نظارت جدي را نيز در این خصوص لحاظ کنند .


به گزارش ایسنا، عنايت‌ا.. تورنگ رئيس سازمان جهاد كشاورزي مازندران اظهار داشت : این استان با داشتن 3/2 درصد اراضي تحت كشت كل كشور 7/8 درصد توليد كشور را از لحاظ ارزش ريالي به خود اختصاص داده است.

وي ارزش كل اقتصادي محصولات كشاورزي استان را با حدود 5/7 ميليون تن توليد بالغ بر 15 هزار ميليارد ريال عنوان کرد و افزود: مازندران پس از استان فارس رتبه دوم را در كشور دارد .


تورنگ با بيان اينكه استان مازندران با سطح 239 هزار هكتار سطح زير كشت اراضي شاليزاري حدود یک میلیون و400 هزارتن شلتوك ،38 درصد سطح زير كشت و 42 درصد توليد كشور را در اختيار دارد و گفت : از اين سطوح 160 هزار هكتار مساعد براي كشت دوم و باقيمانده (79 هزار هكتار) با توجه به باتلاقي بودن جهت كشت رتون قابل بهره‌برداري است .

وی با اشاره به اينكه مازندران با 62 هزار هكتار سطح زير كشت دانه‌هاي روغني و توليد 119 هزار و227 تن رتبه دوم را در كشور دارد گفت : اين استان در توليد مركبات ، كيوي ، گل‌هاي آپارتماني ، توليد نهال زيتون و ... رتبه اول را در كشور به خود اختصاص داده است .

تورنگ در ادامه با بيان اينكه تاكنون در بخش آب و خاك در سطح 35 هزار هكتار از اراضي شاليزاري استان طرح تجهيز و نوسازي انجام شده است اجراي 4 هزار هكتار از اين طرح در سال‌جاري را يكي از اقدامات اساسي اين سازمان در اين بخش عنوان کرد .

مهندس تورنگ با اشاره به وجود 8 میلیون و300 هزار واحد دامي و 900 هزار تن توليد در بخش دام و طيور استان گفت : مازندران با 679 هزار تن توليد گوشت سفيد مقام اول و با توليد 145 هزار تن شير خام مقام سوم را در كشور به خود اختصاص داده است .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: اين استان در پرورش ماهيان گرم آبي مقام اول را در كشور دارد و وجود 750 قطعه آب بندان به ظرفيت 350 ميليون مترمكعب آب يكي از استعدادهاي اين استان در بخش زراعت و پرورش آبزيان مي‌باشد .

تورنگ با بيان اينكه 40 درصد سطح استان در بخش منابع طبيعي به جنگل و 42 درصد به مرتع اختصاص دارد يكي از معضلات مهم بخش كشاورزي استان را تغيير كاربري اراضي عنوان کرد .


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 21 شهريور 1387
آقای استاندار محترم ، همه استانداران قبل هم همین محورها را بیان داشتند ولی عمل چطور ؟؟؟!! با کدام بودجه ؟! برای مهار تورم و گرانی و فقر تاکنون جه کردید ؟چند تا از این پروژه ها را که از زمان شما شروع شود با تاریخ دقیق افتتاح معرفی کنید ....

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.123 seconds.